Cautarea unui loc de munca si recrutarea prin intermediul retelelor sociale nu este o noutate. 92% dintre companii utilizeaza social media in procesul de recrutare. LinkedIn, o platforma creata pentru contacte profesionale, a fost infiintata in urma cu cativa ani si a castigat deja un grup larg de utilizatori. Cu toate acestea, nu este singurul loc pentru potentialii angajati si angajatori pentru a incheia o intelegere. Social media ca instrument de recrutare este utilizat la scara larga.
Alte platforme, precum Facebook sau Twitter, sunt de asemenea utilizate pe scara larga in acest domeniu. Companiile, in special intreprinderile mici si mijlocii, posteaza deseori oferte de locuri de munca pe Facebook, folosind paginile lor de fan sau grupurile dedicate. Twitter indeplineste si aceste functii. Din punctul de vedere al ofertei de forta de munca, utilizatorii isi promoveaza competentele si experienta profesionala si prin intermediul retelelor sociale.
Social media este un mediu prietenos si promitator atat pentru cei care cauta un loc de munca, cat si pentru entitatile de recrutare. Conform datelor de monitorizare a internetului, aproximativ 20 de mii de persoane posteaza pe internet saptamanal ca au nevoie de un loc de munca. Mai mult, marea majoritate a acestor rezultate provin din profiluri de social media (91%). Daca lucrati in departamentul de resurse umane sau cautati doar un personal cu inalta calificare, Internetul este o sursa pentru oportunitati nesfarsite. Site-urile publicitare de locuri de munca dau loc retelelor sociale ca instrument de recrutare.
Comments are closed.